Cylinder sprężyny gazowej („gruba” część sprężyny) wypełniony jest azotem. Azot w sprężynie znajduje się pod wysokim ciśnieniem. Im wyższe ciśnienie tym większa siła, z którą tłoczysko („cienka” część sprężyny) wysuwa się z cylindra. W celu zapewnienia szczelności tłoczysko przesuwa się przez uszczelkę, która osłania tłoczysko przy końcu cylindra. Oprócz azotu w cylindrze znajduje się również mała ilość oleju. Olej stanowi dodatkową amortyzację w momencie maksymalnego wysunięcia tłoczyska. Olej pełni także funkcję uszczelniającą i smarowniczą.
Pozycja sprężyny gazowej może dramatycznie się różnić przy klapie zamkniętej i otwartej. Przy tylnich drzwiach samochodu (klapa bagażnika) pozycja zamontowanej sprężyny jest całkowicie odwrotna. Dlatego przy montażu sprężyny należy zapewnić przepływ oleju w stronę uszczelnienia zarówno przy zamkniętej jak i otwartej klapie.
Posted in: OGÓLNE